Τρίτη 2 Απριλίου 2019

Δελτίου τύπου από την συζήτηση της Εκτός Σχεδίου για τον ν. Γαβρόγλου και την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

Με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών και πολλών συναγωνιστών και φίλων της κίνησης πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου συζήτηση της «Εκτός Σχεδίου» για το νόμο Γαβρόγλου και την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Τη συζήτηση άνοιξαν ο Αλέξανδρος Τσαρδούλιας μέλος του «Ανυπόταχτου Μαθητή» και ο Χρήστος Κυργιάκης μέλος των Παρεμβάσεων στην τοπική ΕΛΜΕ οι οποίοι με πολύ απτό τρόπο και συγκεκριμένα παραδείγματα παρουσίασαν το νόμο και συνολικά την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και τις αλλαγές που φέρνει στο σχολείο. Κατέδειξαν την μετατροπή της Γ΄ Λυκείου σε προπαρασκευαστική τάξη για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, με τη γενική επιστημονική γνώση να τελειώνει πρόωρα στη Β΄ Λυκείου και μάλιστα κουτσουρεμένη, μειώνοντας ουσιαστικά το Λύκειο κατά μία τάξη.

Παρουσίασαν την κατεύθυνση έντασης των ταξικών και εξεταστικών φραγμών ακόμη και για την απόκτηση του απολυτηρίου, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν πολλοί μαθητές σε πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, ενώ, ταυτόχρονα, δεν υπάρχει μέριμνα για το τι θα κάνουν οι μαθητές που αποφοίτησαν σε προηγούμενα έτη. Συνέδεσαν τα κομμάτια του παζλ των πολλαπλών αναδιαρθρώσεων των τελευταίων χρόνων για την κατηγοριοποίηση σχολείων και τις αντίστοιχες επιπτώσεις στην παρεχόμενη εκπαίδευση καθώς και το ρόλο του νόμου τόσο για τη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, όσο και για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων.

Τέλος, παρουσίασαν την ανάγκη ενός πανεκπαιδευτικού κινήματος που σε συνεργασία με το εργατικό κίνημα όχι μόνο θα παλέψει για την αποτροπή ψήφισης και εφαρμογής του νόμου αλλά και για τη διεκδίκηση του σχολείου που αντιστοιχεί στις σύγχρονές δυνατότητες.

Στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση που ακολούθησε αναδείχθηκε ότι οι μαθητές μέσω των μηχανογραφικών θα ταξινομούνται ταξικά σε τρεις κατηγορίες. Σε αυτούς που υπό το βάρος των οικονομικών δυσκολιών και των εξετάσεων θα επιλέξουν να μην συνεχίσουν στην τριτοβάθμια, σε αυτούς που θα προορίζονται για τα τμήματα χαμηλής ζήτησης με το απολυτήριο και σε αυτούς που θα δίνουν πανελλαδικές για τα τμήματα υψηλής ζήτησης. Ενδιαφέρον στοιχείο ήταν η εικόνα που έφεραν καθηγητές σε φροντιστήρια ότι παρά τις επικοινωνιακές δηλώσεις Γαβρόγλου, πως το νέο σύστημα πρόσβασης αποτελεί χτύπημα των φροντιστηρίων, συμβαίνει το αντίθετο καθώς ήδη υπάρχει αύξηση ενδιαφέροντος για τα φροντιστήρια.

Σημαντική συμβολή αποτέλεσε η κατάθεση από μαθητές σχολείων της περιοχής του βιωματικού τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνονται την επίδραση του νόμου στη ζωή τους και το μέλλον τους και του τρόπου αγωνιστικής απάντησης που πρέπει να δοθεί.

Στην κατάληξη της συζήτησης κοινή συνισταμένη ήταν η συμβολή όλων στην προσπάθεια ανάδειξης του θέματος στην περιοχή και η συμμετοχή στις αγωνιστικές δράσεις που προγραμματίζονται.


ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ - Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία