Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

ΕΚΔΗΛΩΣΗ: ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ | ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ

 

Οι συμβασιούχοι στους δήμους συνεχίζουν να βρίσκονται αντιμέτωποι με την αβεβαιότητα και την ομηρία των διαδοχικών συμβάσεων, ενώ οι ανάγκες των δημοτικών υπηρεσιών και των κατοίκων καλύπτονται εδώ και χρόνια χάρη στη δική τους εργασία. Την ίδια στιγμή, οι δήμοι στηρίζονται όλο και περισσότερο σε ελαστικές μορφές απασχόλησης, ενώ οι μόνιμες προσλήψεις παραμένουν καθηλωμένες, με αποτέλεσμα την υποστελέχωση και την υποβάθμιση κρίσιμων υπηρεσιών.

🔻 Η μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση τόσο για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή εργασία όσο και για την ενίσχυση των δημόσιων και κοινωνικών υπηρεσιών προς όφελος εργαζομένων και δημοτών.

📣 Σας καλούμε σε εκδήλωση – συζήτηση για τις εργασιακές σχέσεις στους ΟΤΑ, τις συνέπειες της υποστελέχωσης και της ελαστικής εργασίας, αλλά και τις αναγκαίες διεκδικήσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών των δήμων.

📅 Τετάρτη 24 Ιουνίου | 19:30
📍 Στο παρκάκι, στο στέκι της Εκτός Σχεδίου
📌 Νισύρου 77 & Πάτμου, Ελευθερούπολη

🎤 Ομιλητές
🔹 Αιμίλιος Βαζούρας, ΔΣ Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Νέας Ιωνίας
🔹 Γρηγόρης Δεμέστιχας, Επιτροπή Συμβασιούχων Δήμου Νέας Ιωνίας
🔹 Παναγιώτης Ψαθάς, εργαζόμενος Δήμου Αθηναίων, διαχείρηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ

ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ
➡️ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ



www.ektossxediou.blogspot.com

https://www.facebook.com/ektos.schediou

Πέμπτη 28 Μαΐου 2026

Χώροι αθλητισμού και ελεύθεροι χώροι ή ανταποδοτικότητα και ιδιωτικοποίηση

Αυτό κατά την γνώμη μας είναι το δίλλημα στο οποίο απαντάει το δεύτερο και η τωρινή δημοτική αρχή και οι προηγούμενες όντας πιστές στις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και ακολουθώντας κατά γράμμα την πολιτική της κυβέρνησης.
 
Η δημοτική αρχή λειτούργησε για άλλη μια φορά ως απλός διεκπεραιωτής ιδιωτικών συμφερόντων. Όχι μόνο παραχωρούσε τρία γήπεδα τένις στη Δερμιδεσίου στον Όμιλο Αντισφαίρισης, αλλά του παρέδιδε και το γήπεδο μπάσκετ, για να μετατραπεί επίσης σε γήπεδο τένις!. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται στην πράξη η ελεύθερη πρόσβαση των κατοίκων και αποκλείονται τα παιδιά, η νεολαία της πόλης και οι μαθητές του 3ου λυκείου και του 4ου γυμνασίου από τους δημόσιους αθλητικούς χώρους της γειτονιάς τους. Το θράσος της διοίκησης μάλιστα περισσεύει, όταν παρουσιάζει την παραχώρηση ως «όφελος» επειδή ο Όμιλος θα αναλάβει τη συντήρηση.

Κυριακή 3 Μαΐου 2026

Για την Φωτεινή

 

Τη Φωτεινή τη γνωρίσαμε από τα πρώτα χρόνια των αγώνων των συμβασιούχων στον Δήμο.

Από την πρώτη στιγμή ήταν μέσα στους αγώνες, πάντα μπροστά, πάντα παρούσα, να παλεύει για το καλύτερο, για το δίκιο των εργαζομένων, για μια ζωή με αξιοπρέπεια.

Ήταν άνθρωπος δυνατός, αγωνίστρια, μαχήτρια.

Στεκόταν όρθια σε κάθε δυσκολία, δίπλα στους ανθρώπους της, δίπλα στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσές της,   όχι μόνο στις εύκολες αλλά κυρίως στις δύσκολες στιγμές.

Τη θυμόμαστε πάντα με το χαμόγελο, τη ζωντάνια, την αγάπη της για τη μουσική, τους στίχους, τα γλέντια, τη ζωή.

Ήταν κοντά μας σε όλα. Στις κινητοποιήσεις, στις παρέες, στις κουβέντες, στις αγωνίες και στις μικρές στιγμές χαράς που κρατούν τους ανθρώπους όρθιους.

Αγαπούσε βαθιά την κόρη της, τη Ζωή, και μιλούσε πάντα με δύναμη και τρυφερότητα για εκείνη.

Και ακόμα κι όταν η ζωή δυσκόλευε, δεν σταμάτησε να παλεύει. Ξανακάθισε στα θρανία, γιατί πίστευε πως μπορεί πάντα να ξαναρχίσει, να ξαναπιάσει το νήμα από την αρχή. Και το πίστευε πραγματικά.

Ο ξαφνικός και τόσο άδικος χαμός της μας έχει συγκλονίσει.

Μένουν η θλίψη, ο θυμός και η αγανάκτηση όταν ένας τόσο φωτεινός άνθρωπος φεύγει τόσο πρόωρα.

Θα μας λείψει πολύ.

Σκεφτόμαστε την κόρη της, τη Ζωή, και στέλνουμε όλη μας την αγάπη και τη δύναμη στους δικούς της ανθρώπους, στους φίλους, στους συναδέλφους και σε όσους τη γνώρισαν και τη αγάπησαν.

Πέμπτη 30 Απριλίου 2026

Η προσχολική αγωγή δεν είναι «πρόγραμμα» – είναι κοινωνικό δικαίωμα


Το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τους παιδικούς σταθμούς, τα ΚΔΑΠ και τις κοινωνικές δομές δεν αποτελεί μια απλή αλλαγή στη λειτουργία τους. Είναι μια βαθιά αντεργατική και αντικοινωνική τομή που επιταχύνει τη διάλυση της δημόσιας φροντίδας και μετατρέπει τις κοινωνικές ανάγκες σε «ευέλικτες υπηρεσίες», και χτυπάει ταυτόχρονα εργαζόμενους, παιδιά και λαϊκές οικογένειες.

Με πρόσχημα την «ευελιξία» και την «εξορθολογισμένη λειτουργία», η κυβέρνηση προωθεί ένα μοντέλο γενικευμένης επισφάλειας: συμβάσεις 8 και 11 μηνών, μερική απασχόληση, μητρώα εργαζομένων χωρίς καμία σταθερότητα και μισθοδοσία που εξαρτάται από τα voucher. Στην πράξη, η εργασία μετατρέπεται σε προσωρινή συνθήκη, που θα ανανεώνεται – ή θα κόβεται – ανάλογα με τη χρηματοδότηση.

Οι εργαζόμενοι στους Δημοτικούς Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ, αλλά και στις δημοτικές κοινωνικές δομές (ΚΗΦΗ κ.ά.), δεν είναι «προσωρινοί» ούτε «εποχικοί». Είναι αυτοί που εδώ και χρόνια κρατούν όρθιες τις δομές, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ και διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Χωρίς το εξειδικευμένο προσωπικό – παιδαγωγούς, καθαρίστριες, μάγειρες, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους – καμία δομή δεν μπορεί να λειτουργήσει ούτε μία μέρα. Κι όμως, αυτό το απολύτως αναγκαίο προσωπικό συνεχίζει να δουλεύει σε καθεστώς διαρκούς ανασφάλειας, με το άγχος αν θα έχει δουλειά την επόμενη χρονιά.

Σε μια πολη όπως η Νέα Ιωνία με ήδη ανεπαρκείς και υποστελεχωμενες δομές, με παιδιά που αποκλείονται απο τους παιδικούς σταθμούς και εργαζομένους που καταβάλλουν υπερπροσπάθεια, το νέο νομοσχέδιο ερχεται να κανει την κατάσταση ακόμα πιο ασφυκτική

Δευτέρα 27 Απριλίου 2026

Όχι στην μετατροπή του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας σε Πειραματικό

Το Σάββατο 18 Απριλίου 2026, με πρωτοβουλία της Δ’ ΕΛΜΑ Ανατολικής Αττικής, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, σωματεία, φορείς και δημοτικές παρατάξεις, ενάντια στην απόφαση του Υπουργείο Παιδείας να μετατραπεί το 5ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας σε Πειραματικό.

Από την μεριά μας ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα της ΕΛΜΕ και στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε δηλώσαμε την αντίθεσή μας στην απόφαση του Υπουργείου και την πάγια θέση μας για Δημόσια, Δωρεάν και Ενιαία Δημόσια Παιδεία, χωρίς κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς.

Η απόφαση αυτή για την μετατροπή του 5ου Γυμνασίου σε Πειραματικό δεν έχει σκοπό την βελτίωση του Σχολείου. Στην πραγματικότητα είναι κομμάτι ενός συνολικού σχεδίου υποβάθμισης – διάλυσης της Παιδείας που , παράλληλα με την περιβόητη «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών προσπαθεί να δημιουργήσει σχολεία πολλών ταχυτήτων.

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2026

Να σταματήσει κάθε διαδικασία έφεσης του δήμου Ν. Ιωνίας απέναντι στους συμβασιούχους

 Με τους εργαζόμενους – Όχι με τη «διάταξη Βορίδη» και τις πολιτικές της ΕΕ

Δελτίο Τύπου για  το Δημοτικό Συμβούλιο της 26ης Μαρτίου, σχετικά με την η άσκηση ή μη ένδικων μέσων ενάντια σε εργαζόμενους συμβασιούχους που δικαιώθηκαν πρωτόδικα

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 16ης Μαρτίου αποκαλύφθηκε με τον πιο καθαρό τρόπο η πραγματική στάση της Δημοτικής Αρχής απέναντι στους εργαζόμενους του Δήμου Νέας Ιωνίας.

Πίσω από τις δηλώσεις «στήριξης», αποκαλύφθηκε  μια πολιτική που στην πράξη αφήνει τους εργαζόμενους εκτεθειμένους, αναπαράγοντας το καθεστώς ομηρίας, ανασφάλειας και αέναων,  χωρίς τέλος δικαστικών διαδικασιών που τις/τους εξουθενώνουν ψυχικά και οικονομικά. Η Δημοτική Αρχή επέλεξε να ευθυγραμμιστεί πλήρως με το αντιδραστικό πλαίσιο του νόμου Βορίδη, αρνούμενη να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα για τη στήριξη των εργαζομένων.

 Οι εργαζόμενοι του Δήμου κρατούν όρθιες τις υπηρεσίες, μέσα σε συνθήκες τραγικής υποστελέχωσης. Εργάζονται  πολλές φορές σε  επικίνδυνες συνθήκες, με ελλιπή μέτρα προστασίας, στηρίζουν υπηρεσίες που λειτουργούν οριακά, λόγω έλλειψης προσωπικού

Παρόλα αυτά, παραμένουν εγκλωβισμένοι σε ελαστικές σχέσεις εργασίας, σε μια διαρκή ανασφάλεια, πηγαίνοντας από δικαστήριο σε δικαστήριο. Ενώ, ακόμη και όταν υπάρχουν θετικές δικαστικές αποφάσεις, η Διοίκηση  επιλέγει να συνεχίσει το κυνηγητό, αντί να δώσει λύση.