Ίσως είναι η μοναδική περίπτωση υπουργού παιδείας μετά τον αξέχαστο Κοντογιαννόπουλο που μετράει μόνο ήττες στις πολιτικές επιδιώξεις της κυβέρνησης και των συμφερόντων [που με τόση ευλάβεια υπηρετεί.
Θέλησε να τοποθετήσει κάμερες μέσα στις αίθουσες αλλά δεν της βγήκε. Απαίτησε κατάθεση βαθμολογίας τετραμήνου εν μέσω και κάτω από συνθήκες ακραίας τηλεμεταφοράς γνώσεων αλλά οι εκπαιδευτικοί δεν τσίμπησαν.
Ζήτησε ηλεκτρονικές εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια αλλά συμμετείχαν σε αυτές, η ίδια και ο κούκος. Αναγκάστηκε με απέραντη δημοκρατική ευαισθησία να διορίσει «εκπροσώπους του κλάδου» η ίδια.
Θέλησε τη μέρα της μεγάλης χιονόπτωσης να διατάξει τηλεμεταφορά γνώσεων αλλά μαθητές και εκπαιδευτικοί την άφησαν να «φαντασιώνεται» μόνη της και βγήκαν έξω για χιονοπόλεμο, το μοναδικό πόλεμο στον οποίο θέλουν να συμμετέχουν.
Θέλησε να τοποθετήσει κάμερες μέσα στις αίθουσες αλλά δεν της βγήκε. Απαίτησε κατάθεση βαθμολογίας τετραμήνου εν μέσω και κάτω από συνθήκες ακραίας τηλεμεταφοράς γνώσεων αλλά οι εκπαιδευτικοί δεν τσίμπησαν.
Ζήτησε ηλεκτρονικές εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια αλλά συμμετείχαν σε αυτές, η ίδια και ο κούκος. Αναγκάστηκε με απέραντη δημοκρατική ευαισθησία να διορίσει «εκπροσώπους του κλάδου» η ίδια.
Θέλησε τη μέρα της μεγάλης χιονόπτωσης να διατάξει τηλεμεταφορά γνώσεων αλλά μαθητές και εκπαιδευτικοί την άφησαν να «φαντασιώνεται» μόνη της και βγήκαν έξω για χιονοπόλεμο, το μοναδικό πόλεμο στον οποίο θέλουν να συμμετέχουν.
Διέταξε πάλι τηλεμεταφορά γνώσεων απαιτώντας χρέωση απουσιών στους μαθητές που προχώρησαν σε καταλήψεις για τα κενά των εκπαιδευτικών, και την ανελέητη επίθεση που έχει εξαπολύσει ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση αλλά η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών επέλεξε να μην καταδώσει μαθητές.Ορεγόταν μέσα σε συνθήκες πανδημίας τράπεζα θεμάτων αλλά αναγκάστηκε να την αναβάλλει για την περσινή χρονιά τουλάχιστον μπρος στην γενική κατακραυγή μαθητών και εκπαιδευτικών.
Απαίτησε μπάτσους στα πανεπιστήμια αλλά αναγκάστηκε να τους βάλει στην κατάψυξη καθώς φοιτητές και νεολαίοι αντιστάθηκαν με «παράνομες» πορείες και κινητοποιήσεις στέλνοντας μήνυμα αντίστασης και ανυπακοής. Απαίτησε αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών αν και έκλεισε σχολεία σε λαϊκές γειτονιές και άλλα τα λειτουργεί με 28 αρια τμήματα.
Φέτος, το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ, αφού εφάρμοσαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αφήνοντας χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ, σε έναν άνευ προηγουμένου πόλεμο κατά των εκπαιδευτικών, με εγκυκλίους, νόμους και ότι άλλο διαθέτει η νομοθετική και διοικητική φαρέτρα της αστικής δημοκρατίας και ακροδεξιάς κυβέρνησης θέλησαν να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς καταφέρνοντας ακριβώς το αντίθετο.
Ο θυμός και η οργή πλημμύρισαν τις αίθουσες συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων και οι συνελεύσεις των σωματείων των εκπαιδευτικών ζωντάνεψαν και αγρίεψαν επικίνδυνα για όποιον θέλει να βάλει χέρι στη δημόσια εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί σε ποσοστό πάνω από 90% ψήφισαν ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ και έστειλαν μήνυμα πως δεν σκύβουν το κεφάλι και πάλι κυβέρνηση και Κεραμέως θα «φαντασιώνονται» νίκες μόνοι τους ή στην καλύτερη περίπτωση παρέα με την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και των άλλων ληστρικών και εκμεταλλευτικών διεθνών οργανισμών, διαμήνυσαν ότι δεν θα μετατραπούν σε υποχείρια του ΥΠΑΙΘ και των αναβαθμισμένων διευθυντών για το πέρασμα της κυβερνητικής πολιτικής αλλά θα παλέψουν για ένα σχολείο των αναγκών της κοινωνίας.
Γι αυτό Μητσοτάκης – Κεραμέως κατέφυγαν στα δικαστήρια, για να βγάλουν παράνομη την απεργία αποχή των εκπαιδευτικών. Παράνομη η απεργία-αποχή για λόγους μη τήρησης της προβλεπόμενης διαδικασίας του κατάπτυστου νόμου του ανεκδιήγητου Χατζηδάκη. Είναι τέτοια η απόγνωσή τους που το δικαστήριο ΔΕΝ τόλμησε να βγάλει παράνομη την απεργία-αποχή στην ουσία της, αλλά μόνο στους τύπους. Και δεν έμεινε μόνο εκεί . Στη μεγάλη πανεκπαιδευτική κινητοποίηση της Παρασκευής 1 Οκτωβρίου χρησιμοποίησε τα ΜΑΤ και τις αντλίες νερού για να στείλει το μήνυμα :δεν συζητώ , απλά επιβάλλω.
Η αντίδραση από την εκπαιδευτική κοινότητα ήταν άμεση και ξεκάθαρη. Ο αγώνας για δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους, για το δικαίωμα στη μόρφωση, χωρίς την κόλαση των εξεταστικών και ταξικών φραγμών είναι αγώνας για τα δικαιώματα και τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι των επιχειρήσεων.
Τις επόμενες μέρες η αντίδραση θα γίνει πιο ισχυρή και θα προέρχεται κι από άλλους κλάδους εργαζομένων γιατί το δικαίωμα στην απεργία ενάντια στις ορέξεις και τις απαιτήσεις των όποιων αφεντικών αφορά όλους.
Άλλωστε είναι πολύ πρόσφατη η νίκη των εργαζομένων στο efood μετά την μαζική τους απεργία και κινητοποίηση που είχε απήχηση σε όλους.
Οι πολιτικές της Κεραμέως, του Χατζηδάκη, της κυβέρνησης και των εντολοδόχων τους θα γνωρίσουν κι άλλες ήττες, πιο σημαντικές και πιο μεγάλες. Ως Εκτός Σχεδίου, στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών.
Το ποτάμι της λαϊκής οργής φουσκώνει και δεν γυρίζει πίσω.
ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ - Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία