Υπολογίζεται με πολύ μέτριους υπολογισμούς ότι 1000 τμήματα περικόπτονται πανελλαδικά. Ειδικότερα στην περιοχή της Νέας Ιωνίας με απόφαση της περιφερειακής διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής συγχωνεύονται δύο τμήματα στο 6ο δημοτικό σχολείο Νέας Ιωνίας των Γ και Δ τάξεων όπου τα τρία τμήματα γίνονται δύο . Έτσι εκεί που κάθε τμήμα περιελάβανε 16 και 17 μαθητές και μαθήτριες προγραμματίζεται να δημιουργηθούν δύο τμήματα των 24 και 25 παιδιών . Μάλιστα στην μία από τις δύο τάξεις φοιτούν παιδιά με διαγνώσεις αυτισμού κάτι που όπως γίνεται αντιληπτό θα δυσχεράνει την φοίτηση των παιδιών αυτών . Ως συνέπεια αυτού του “κοψίματος” δύο εκπαιδευτικοί πήραν προφορική εντολή να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο από αυτό της τοποθέτησής τους. Επιπλέον στο 4ο δημοτικό σχολείο Νέας Ιωνίας η Β τάξη με 21 παιδιά και 5 διαγνώσεις θα έχει ένα τμήμα αντί για δύο που είναι το παιδαγωγικά ορθό.
Συμπληρωματικά, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η συγκρότηση των τμημάτων γίνεται με τα μέγιστα όρια, δηλαδή με 25 έως 28αρια τμήματα, με μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων, με μετακινήσεις μαθητών Β’ και Γ’ Λυκείου σε όμορες σχολικές μονάδες, με κατάργηση της παράλληλης και τμημάτων ένταξης. Επτά τμήματα καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ και τουλάχιστον δύο στα γυμνάσια της περιοχής μας. Μέσα στο πλαίσιο αυτό του εκφοβισμού και της καταπάτησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, δεν μας προκαλεί καμία έκπληξη, το αντίθετο μάλιστα, το γεγονός πως το 5ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας αρνήθηκε να εγγράψει μαθητή που χωροταξικά το δικαιούται, με το σκεπτικό ότι τα τμήματα είναι πλήρως συμπληρωμένα (27 μαθητές σε κάθε τμήμα έπειτα από συγχώνευση), παραπέμποντας τους γονείς στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Προφανώς η προσθήκη ενός παιδιού ακόμα θα οδηγούσε σε δημιουργία ενός ακόμη τμήματος με μικρότερο αριθμό παιδιών ανά τμήμα, κάτι που είναι αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τέτοιες πρακτικές λειτουργούν και ως ασπίδα του υπουργείου που δε θέλει να προχωρήσει σε επιπλέον διορισμούς καθηγητών.
Επιπλέον, δε λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα που έχουν μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες όπως προβλέπεται.
Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να «κόψει» εκατοντάδες τμήματα είναι τόσο μεγάλη που οι εντολές, προφορικές ή γραπτές, από περιφερειακούς δ/ντες (…και μάλιστα ανορθόγραφες) δίνονται στην περίοδο της θερινής άδειας για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και δε θυμίζουν διοικητικές υπηρεσίες αλλά στρατιωτικά παραγγέλματα!!!
Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ ακολουθώντας τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, βρίσκονται σθεναρά απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!
Λεφτά υπάρχουν για νατοϊκές δαπάνες, για φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις στο κεφάλαιο, όχι όμως για την παιδεία, την υγεία και την πρόληψη από τις φωτιές και τις θεομηνίες. Η ζωή μας και το μέλλον των παιδιών μας λογίζονται ως περιττό κόστος.
Ως εδώ και μη παρέκει λοιπόν! Τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών δεν είναι νούμερα και λογιστικά στοιχεία. Γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικοί πρέπει τώρα να απαιτήσουμε:
• Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις - συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού.
• Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
• 15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α - Β Δημοτικού. 2η Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις.
• 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.
• Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.
• Ένα τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.
• Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις - τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).
• Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους.
• Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ χωρίς την μετακίνηση μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία.
• Ανοιχτά ολιγομελή τμήματα ώστε να μπορούν να εγγραφούν και να συμπληρωθούν το Σεπτέμβρη.
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.
• Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.
• Να δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.
• Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη».