ΨΗΦΙΣΜΑ
Η φετινή χρονιά για τα σχολεία και την τριτοβάθμια εκπαίδευση ξεκινάει με πρωτόγνωρα δεδομένα. Το αναγκαίο άνοιγμα της εκπαίδευσης δεν συνοδεύεται από την λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας και ενίσχυσης της, και δημιουργεί εύλογη ανησυχία σε γονείς, καθηγητές/τριες και μαθητές/τριες σε συνδυασμό με τη νέα όξυνση της πανδημίας αλλά και τις οικονομικές συνέπειες που συσσωρεύονται.
Παράλληλα μετά τη στοχοποίηση της νέας γενιάς για την μέχρι τώρα αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού, προχωράει ένα βήμα παραπάνω με τις επίσημες ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας, Ν. Κεραμέως, όπου παρουσιάζεται μια μαγική εικόνα ότι όλα δήθεν είναι έτοιμα για τη νέα χρονιά.
Η εξοργιστική «δημιουργική» στατιστική των 17 μαθητών ανά τμήμα (ενώ ακόμα και με τα επίσημα, δικά τους στοιχεία το 74% των μαθητών κάνουν μάθημα σε τμήματα πάνω από 17 άτομα), σε αίθουσες κατά βάση μικρές και ακατάλληλες, η εξευτελιστική αναγγελία της προμήθειας παγουριών από το ίδρυμα Λασκαρίδη, και η δήλωση ότι οι μαθητές θεωρούνται ασφαλής ομάδα (ενώ το Μάρτη θεωρούνταν υγειονομική βόμβα), θα εντείνει τον παραλογισμό που ήδη υπάρχει, ενώ χωρίς μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ για την διαπίστωση των κρουσμάτων κορωνοϊού, ακόμα και ένα απλό συνάχι θα δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στα σχολεία.
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση αποποιούμενη την κρατική- κυβερνητική ευθύνη ανοίγει τα σχολεία χωρίς τη λήψη ουσιαστικών μέτρων ασφαλούς λειτουργίας τους και στήριξης -προστασίας εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Ενώ είχε τρεις μήνες καιρό, δεν πήρε κανένα μέτρο για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών και την δημιουργία νέων σχολικών τάξεων είτε με την αξιοποίηση σχολικών μονάδων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια είτε με την εξεύρεση άλλων κατάλληλων χώρων.
Ούτε, όμως, εξασφάλισε μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολεία ούτε προσέλαβε εκπαιδευτικούς με το εξωφρενικό «επιχείρημα» ότι θα διασπαρεί κι άλλο ο ιός !!! Το λόγο τον αποκάλυψε η ίδια η υπουργός Παιδείας στη Βουλή: οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η δημιουργία νέων υποδομών «κοστίζουν» και τα δημοσιονομικά του κράτους «δεν αντέχουν».
Φαίνεται πως το βασικό ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι η φύλαξη των μαθητών, ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η «αγορά» με το λιγότερο κόστος και το μεγαλύτερο κέρδος για τους επιχειρηματικούς ομίλους και τα φιλικά ΜΜΕ. Γι΄ αυτό και με το άνοιγμα στον τουρισμό, θυσία στο βωμό της κερδοφορίας των τουριστικών επιχειρήσεων, οδηγηθήκαμε στην κατακόρυφη αύξηση κρουσμάτων, ενώ παράλληλα δεν υπήρξε καμία ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας και της πρωτοβάθμιας περίθαλψης με μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και δημιουργία ΜΕΘ και ΜΑΦ. Αντίθετα, με τους εργαζόμενους-ες απολύτως εκτεθεμένους-ες στον ιό χωρίς δωρεάν μαζικά τεστ, και σε μια ζοφερή πραγματικότητα φτώχειας, περικοπών, ανεργίας και εκ περιτροπής εργασίας η κυβέρνηση προχώρησε με νόμο μέσα στο καλοκαίρι για αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, για εκπαιδευτικούς με τρίμηνες συμβάσεις κ.α. Εξάλλου διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις στα πλαίσια της δημοσιονομικής λιτότητας, τα κονδύλια για μόνιμες προσλήψεις, σχολικές υποδομές, λειτουργία των σχολείων αποτελούν μη επιλέξιμες δαπάνες!
ΟΜΩΣ
Η δημόσια δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά καθώς και η ασφαλής πρόσβαση σε αυτή είναι δικαίωμα των μαθητών κι υποχρέωση του κράτους. Γι αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο Ν. Ιωνίας απαιτεί :
- Καθημερινή λειτουργία των σχολείων με ολιγομελή τμήματα από 12-15 μαθητές ανάλογα με το μέγεθος της αίθουσας ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις.
- Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
- Μόνιμους διορισμούς επιπλέον εκπαιδευτικών άμεσα για την κάλυψη όλων των αναγκών.
- Εύρεση\ διαμόρφωση \χρήση των απαραίτητων δημόσιων χώρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται.
- Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
- Πρόσληψη σχολιάτρων, σχολικών νοσηλευτών καθώς και ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον.
- Κατάργηση του νόμου για την παιδεία (4692/20), ο οποίος ανάμεσα στα άλλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα προβλέπει αύξηση ορίου μαθητών στους 25-27 μαθητές ανά τμήμα
- Κατάργηση της τροπολογίας και της ΠΝΠ που αφορά τις κάμερες και την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» με ανοιχτά σχολεία.
- Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ΄ οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δε μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι.
- Δωρεάν διάθεση του αναγκαίου υλικού προστασίας στα σχολεία (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας, θερμομετρήσεις) με έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές..
- Έγκριση όλων των τμημάτων ολιγομελών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όλων των τμημάτων β΄ ξένης γλώσσας.
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία με έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των οικογενειών με άνεργους γονείς μαθητών -τριών.
- Εύρεση – διαμόρφωση – χρήση των απαραίτητων δημόσιων χώρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται.
- Να γίνει καταγραφή όλων των εγκαταλειμμένων χώρων ( εργοστάσια, παλιές κατοικίες, άδεια οικόπεδα), να δεσμευτούν για σχολική χρήση, να έρθει η δημοτική αρχή σε επαφή με τους ιδιοκτήτες τους και να διαπραγματευτεί την παραχώρηση ή την αποζημίωση τους.
- Άμεσα να προχωρήσουν οι ενέργειες και οι εργασίες για τη λειτουργία σχολικής μονάδας στο δημοτικό αναψυκτήριο της οδού Πάρσης (flokafe), στο κτίριο στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου 3, στο οικόπεδο στα ανθρακωρυχεία, στο οικόπεδο της ALTEK, στο οικόπεδο της ERIOTEK (Μήτση)στον Περισσό, στο παλιό κτίριο στην Κοραή, στο κτίριο της Στέγης Ανηλίκων.