Η άποψή μας για την πόλη που ζούμε απαιτεί μεταξύ άλλων μια μεγάλη διεύρυνση των ελεύθερων δημόσιων χώρων πρασίνου. Μια τέτοια περίπτωση για την οποία έχουμε αγωνισθεί από παλιά είναι και ο χώρος του ΟΤ 150.
Δεν απαιτείται όμως μόνο αυτό. Πιστεύουμε ότι το βασικό για να γίνει μια πόλη ανθρώπινη, να αγαπηθεί πάλι από τους κατοίκους της και όσους εργάζονται σε αυτή είναι να γίνει βιώσιμη και όχι «κυκλοφορίσιμη».
Προϋπόθεση γι αυτό είναι μια μεγάλη στροφή στην κατεύθυνση ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, της δημιουργίας πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και αντίστοιχα μια αντιστροφή στο ρόλο και τη σημασία του ΙΧ στην καθημερινή μας ζωή.
Θεωρούμε πως αυτό χρειάζεται η Ν. Ιωνία, μαζί με μια πυκνή και χρονικά συνεπής δημοτική συγκοινωνία, η οποία θα συνδέει γρήγορα τις γειτονιές μεταξύ τους καθώς και με τους 3 σταθμούς ΗΣΑΠ που υπάρχουν στον δήμο μας.
Το αυτοκίνητο έχει κάνει την πόλη μη κατοικήσιμη. Την έχει κάνει βρωμερή, θορυβώδη, αποπνικτική, γεμάτη σκόνη, τόσο αχώνευτα συνωστισμένη. Η πριμοδότηση του από το κράτος είτε μέσω της υποβάθμισης των ΜΜΜ, είτε μέσω της ανάδειξής του σαν ένα από τα status της σύγχρονης καπιταλιστικής κοινωνίας, οδήγησε στην αύξηση του αριθμού του και αντίστοιχα στην αύξηση των αναγκών για στάθμευση. Ένας φαύλος κύκλος, που το περιττό αναδεικνύεται σαν αναγκαίο.
Ως εκ τούτου η δημιουργία και η λειτουργία στεγασμένων πολυώροφων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, είτε είναι υπόγειοι είτε είναι υπέργειοι, αποφέρει οφέλη μόνον στον ιδιοκτήτη του, όποιος και να είναι αυτός, και όχι στην τοπική κοινωνία και στο περιβάλλον.
Ως Εκτός Σχεδίου, έχουμε πολλές φορές εκφράσει τις απόψεις μας για τους ελεύθερους χώρους της πόλης μας και για τη χρήση του αυτοκινήτου. Δεν θέλουμε κανείς ελεύθερος χώρος να μετατρέπεται σε χώρο στάθμευσης, όχι γιατί θέλουμε οργανωμένα πολυώροφα γκαράζ από ιδιώτες, αλλά γιατί είμαστε αντίθετοι με την έννοια χρήσης και της προώθησης του αυτοκινήτου στη λογική που αναφέρθηκε παραπάνω.
Το να μιλά, λοιπόν, κανείς στο όνομα των ελεύθερων χώρων, δηλώνοντας ότι θέλει να αγωνιστεί και ο ίδιος γι αυτούς, ενώ την ίδια στιγμή κερδοφορεί μέσω του αυτοκινήτου, είναι τουλάχιστον αντιφατικό αν όχι υποκριτικό.
Άλλωστε τα τελευταία χρόνια έχουμε δει πολλές «ευαισθησίες» εταιρειών και εκστρατείες για την προστασία του περιβάλλοντος ενώ ο ίδιος ο τρόπος παραγωγής τους συνέτεινε στην καταστροφή του.
Ακόμη, θεωρούμε προκλητικό μια επιχείρηση να υπαγορεύει σε ένα δήμο και τους δημότες του τι θα κάνουν έναν ελεύθερο χώρο.
Θεωρούμε ότι υπάρχουν μεγάλες ευθύνες στην παρούσα και σε όλες τις προηγούμενες δημοτικές αρχές όχι μόνο για το ότι δεν έχει γίνει το ΟΤ 150 χώρος πρασίνου αλλά συνολικά για την πολιτική πρασίνου και ελεύθερων χώρων στην πόλη μας.
Θα συνεχίσουμε να παλεύουμε παράλληλα και ταυτόχρονα για διεύρυνση των ελεύθερων, δημόσιων χώρων πρασίνου, για περιορισμό του ρόλου και της χρήσης του ΙΧ στην καθημερινή μας ζωή, για ενίσχυση των ΜΜΜ, του ποδηλάτου και της πεζοπορίας.
Γιατί για εμάς η γειτονιά πρέπει να μετατραπεί σε χώρο σχεδιασμένο από και για όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να δουλεύουν, να ζουν, να χαλαρώνουν, να μαθαίνουν, να επικοινωνούν και να περιπλανώνται και τον οποίο θα διαχειρίζονται συλλογικά ως ο χώρος της συμβίωσής τους.
Εκτός Σχεδίου – Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία