Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

ΤΟ Ο.Τ. 150 ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΠΑΡΚΙΝΓΚ


Η δρομολόγηση κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ στο Ο.Τ. 150 σε συνδυασμό με την εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε μια ιδιαίτερα εκτεταμένη ζώνη του κέντρου της πόλης από τη δημοτική αρχή, αποτελεί συνέχεια της πρότασης της προηγούμενης δημοτικής αρχής, ακόμα και με τις όποιες διαφοροποιήσεις. Η ουσία παραμένει ίδια και το ερώτημα τίθεται συνολικά για το ποιες είναι οι προτεραιότητες στη δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία της κρίσης και ποια αναγκαιότητα ακριβώς εξυπηρετεί η κατασκευή ενός τέτοιου έργου.


ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΠΑΝΤΟΥ ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ…ΠΑΡΚΙΝΓΚ

Την ίδια στιγμή που και η ίδια η δημοτική αρχή θέτει το ζήτημα των περικοπών στους τακτικούς πόρους των ΟΤΑ, την κάθετη πτώση των εσόδων, και της συνολικής χειροτέρευσης της οικονομικής κατάστασης, αποτελεί πραγματική αντίφαση η επιλογή ενός τέτοιου έργου για την πόλη μας.

Την ίδια στιγμή που ανακύπτουν τεράστια ζητήματα καθημερινής επιβίωσης εν μέσω κατάρρευσης, περικοπών και υπολειτουργίας των κοινωνικών δομών, πως ιεραρχείται τόσο ψηλά η κατασκευή ενός τέτοιου έργου και μάλιστα με προϋπολογισμό 8.800.000 ευρώ;

·   Για ποιο λόγο να εμπλακεί ο δήμος σε μια διαδικασία μακροχρόνιου τραπεζικού δανεισμού (6.160.000 ευρώ με χαμηλότοκο δάνειο μέσω του προγράμματος JESSICA, και 2.640.000 ευρώ με ιδία κεφάλαια ή μέσω κανονικού δανεισμού) , σε μια περίοδο που τα οικονομικά των ΟΤΑ βαράνε κόκκινο, ενώ κυβέρνηση και τρόικα καραδοκούν μέσω του οικονομικού παρατηρητηρίου για τους ΟΤΑ, για την επιβολή σκληρών αναπροσαρμογών με εκποιήσεις δημόσιας περιουσίας και αυξήσεις δημοτικών τελών και φόρων;

·   Τι θα σημάνει για τους κατοίκους της πόλης η παράλληλη εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, αν όχι άλλο ένα καθημερινό χαράτσι ειδικά για όσους εργάζονται, είτε σταθμεύουν στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου, προκειμένου να μεταβούν στην εργασία τους με άλλο μέσο;

·   Τι διασφαλίζει σε μια τόσο ρευστή οικονομική κατάσταση, τόσο την περάτωση ενός τέτοιου έργου όσο και την μακροχρόνια αποπληρωμή των παραπάνω δανείων, και τι θα γίνει αν το όλο εγχείρημα «πέσει έξω»;


«ΣΤΟΧΟΣ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ Ν. ΙΩΝΙΑΣ»

Θεωρούμε ελάχιστη τη συνεισφορά ενός τέτοιου έργου στην τόνωση της εμπορικής δραστηριότητας του κέντρου, για όσους υποστηρίζουν αυτή τη θέση, εκτός αν πραγματικά υπάρχει κάποιος που θεωρεί ότι η οικονομική παρακμή του εμπορικού κέντρου της Ν. Ιωνίας οφείλεται στην έλλειψη θέσεων στάθμευσης (η συζήτηση μας θυμίζει την αντίστοιχη για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές όπου το επιχείρημα εκεί είναι «ότι ο κόσμος δεν προλαβαίνει»). Αν ήταν έτσι πως γίνεται να διαφεύγει ως τώρα από όλους τους «παράγοντες της αγοράς» το γεγονός ότι με χρόνο και πάρκινγκ θα είχαν «λυθεί» τα ζητήματα; Η πραγματικότητα φυσικά είναι πολύ διαφορετική όπως τη γνωρίζουμε και τη βιώνουμε όλοι μας καθημερινά. Οι πραγματικοί λόγοι βρίσκονται στην καταλήστευση του εργατικού εισοδήματος και στα δυσθεώρητα πλέον ποσοστά ανεργίας με βασικούς θύτες την Κυβέρνηση, την Ε.Ε. και το Δ.Ν.Τ.


ΠΑΡΚΟ Κ ΟΧΙ ΠΑΡΚΙΝΓΚ. ΣΥΧΝΗ, ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ Ν. ΙΩΝΙΑΣ

Η ουσία του ζητήματος ωστόσο βρίσκεται πέρα και από τα όποια οικονομικά δεδομένα. Διαφωνούμε με την κατασκευή του υπογείου γκαράζ πάνω απ όλα γιατί διαφωνούμε με το συγκεκριμένο μοντέλο αστικών παρεμβάσεων που εδώ και χρόνια έχει επιβληθεί και εφαρμόζεται ανεξαρτήτως του «χρώματος» της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Και αυτό είναι το μοντέλο της κερδοφόρας αξιοποίησης κάθε σπιθαμής ελεύθερου χώρου με βάση το κριτήριο της κέρδους και της ανταποδοτικότητας με ανυπολόγιστο κόστος στην ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των κατοίκων αλλά και συνολικότερο περιβαλλοντικό κόστος. Διαφωνούμε με την κατεστημένη νοοτροπία και αντίληψη που θέλει τις εκάστοτε δημοτικές αρχές, ειδικά σε προεκλογικές περιόδους, να αφήνουν την «υπογραφή» τους με μπετόν.

Διαφωνούμε με την ενίσχυση της λογικής της χρήσης του αυτοκινήτου. Τα πάρκινγκ γενικότερα πριμοδοτούν τη χρήση του αυτοκινήτου ως βασικού μέσου μετακίνησης, αποτελούν «μαγνήτη» αυτοκινήτων για τις περιοχές στις οποίες λειτουργούν, επιβαρύνοντας άλλες πλευρές όπως το κυκλοφοριακό και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Ακόμα και με την πρόβλεψη υπερκείμενων χώρων πρασίνου, τα υπόγεια πάρκινγκ αποτελούν σύνθετες κατασκευές με πολύ υψηλές ενεργειακές αλλά και άλλες απαιτήσεις (εξαερισμοί, ανελκυστήρες κτλ), ελαχιστοποιώντας στην πράξη τις όποιες προβλέψεις για πράσινο.

Έχουμε την τύχη η πόλη μας να διατρέχεται σε ένα μεγάλο μέρος της από ένα μέσο σταθερής τροχιάς όπως ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος με τρείς σταθμούς για το επιβατικό κοινό εντός των ορίων της. Το βάρος θα έπρεπε να πέφτει στην καλύτερη διασύνδεση της πόλης με τα μέσα σταθερής τροχιάς μέσω συχνής, ποιοτικής και δωρεάν δημοτικής συγκοινωνίας. Η κατασκευή και ύπαρξη ποδηλατόδρομων αποτελεί ακόμα μια επιλογή, σε μια εποχή μάλιστα που όλο και περισσότεροι επιλέγουν το ποδήλατο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις σε συνδυασμό με άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι παρεμβάσεις ενίσχυσης των ελεύθερων δημοσίων χώρων πρασίνου θα έπρεπε να έχουν προτεραιότητα, ιδιαίτερα σε μια περιοχή όπως το κέντρο της Ν. Ιωνίας που τους έχει τόσο ανάγκη.

Η πόλη μας μπορεί και πρέπει να μετατραπεί σε χώρο συλλογικής διαχείρισης και υποδοχής για όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να δουλεύουν, να ζουν, να χαλαρώνουν, να μαθαίνουν, να επικοινωνούν και να περιπλανώνται.

Εκτός Σχεδίου – Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία