Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Δεν θα τους αφήσουμε να χαλάσουν τα όνειρα και τις ζωές μας


Η’ ΕΜΕΙΣ ‘Η ΑΥΤΟΙ


Πράξη Πρώτη

Στις αρχές Ιουλίου ο υπουργός Παιδείας με ένα non paper ανακοίνωσε στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στους γονείς ότι καταργεί άμεσα τον τομέα Υγείας και Πρόνοιας και τον τομέα Γραφιστικής και Εφαρμοσμένων Τεχνών στα ΕΠΑΛ και όλες τις ειδικότητες στις ΕΠΑΣ. Συνολικά καταργήθηκαν 52 ειδικότητες, 2500 εκπαιδευτικοί τέθηκαν σε διαθεσιμότητα (βλ. απόλυση) ενώ 20000 περίπου μαθητές πετάχτηκαν μεμιάς στο δρόμο. Στην περιοχή μας, τη Νέα Ιωνία, αυτό σημαίνει 152 μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ  εκτός σχολείου και 22 καθηγητές σε διαθεσιμότητα.

Η αιτιολόγηση ήταν, ότι το Δημόσιο Σχολείο δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς, ότι οι καταργούμενες ειδικότητες δεν προσέφεραν επαγγελματική αποκατάσταση στους αποφοίτους και ότι υπήρχε σύγχυση στα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί αντίστοιχες ειδικότητες λειτουργούσαν σε κάποια Δημόσια ΙΕΚ, σε όλα τα ιδιωτικά ΙΕΚ και στα ΤΕΙ.

Είναι έτσι όμως;

Ο τομέας Υγείας και Πρόνοιας λειτουργούσε σε όλα τα ΕΠΑΛ, συγκέντρωνε τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών και είχε υψηλό ποσοστό επιτυχίας πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση(Α.ΤΕΙ). Είναι επίσης γνωστό ότι ΟΛΑ τα ιδιωτικά ΙΕΚ διαθέτουν τομέα Υγείας με όλες τις ειδικότητες και οι ιδιοκτήτες- επιχειρηματίες της Ιδιωτικής εκπαίδευσης επενδύουν συστηματικά σε αυτόν τον τομέα. Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τον τομέα Γραφιστικής αλλά και για τις ειδικότητες των ΕΠΑΣ όπως πχ Κομμωτικής, Αισθητικής κ.α.

Ο σκοπός είναι προφανής: από τη μια προσφέρεται ένα δώρο στην ιδιωτική εκπαίδευση των ειδικοτήτων υψηλής προτίμησης και από την άλλη επιτυγχάνεται ο απαιτούμενος αριθμός εκπαιδευτικών που πρέπει να τεθούν σε διαθεσιμότητα κατά την απαίτηση της τρόικας. Εξάλλου, την ίδια βδομάδα που καταργούσε τις συγκεκριμένες ειδικότητες, εγκαινίαζε τα ΙΕΚ ΑΚΜΗ στον Πειραιά με τις ανάλογες ειδικότητες. Κανένα επικοινωνιακό τρικ δε μπορεί να κρύψει αυτή την αλήθεια. Και ρωτάμε: Οι 20000 μαθητές που έχουν τελειώσει την Β΄ΕΠΑΛ και την Α΄ΕΠΑΣ των καταργούμενων ειδικοτήτων πώς θα αποφοιτήσουν; Ποιοι θα τους διδάξουν τα μαθήματα ειδικότητας όταν οι καθηγητές τους έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα;

Πράξη Δεύτερη

Κατατίθεται το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο. Από το σχολείο αφαιρούνται οι έστω και λίγες πλευρές που προωθούσαν τη γενική παιδεία και την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και μετατρέπεται με πολύ πιο σαφή τρόπο σε ένα εξεταστικό κάτεργο, μέσο διαμόρφωσης και προώθησης φθηνών έως απλήρωτων και πειθαρχημένων εργαζόμενων. 

·         Που επιδιώκει να διώξει πολλούς έφηβους από την ηλικία των 15-16 ετών από το Γενικό Λύκειο, αφού η διαδικασία των διαδοχικών, συνεχόμενων και κρίσιμων για το μέλλον τους εξετάσεων με  στοιχεία πανελλαδικών από την Α’ Λυκείου κιόλας (4 εξετάσεις για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ που θα διαμορφώνονται κατά 50/% ενδοσχολικά και 50% από κεντρική τράπεζα θεμάτων, γεγονός που θα προκαλέσει πιο ασφυκτικό έλεγχο καταργώντας κάθε ίχνος παιδαγωγικής παρέμβασης), φαντάζει τεράστιο οικονομικό και ψυχολογικό βουνό για τα παιδιά –κυρίως από τα λαϊκά στρώματα και γειτονιές–σε συνθήκες ανεργίας, λιτότητας, μνημονίων, μειωμένων μισθών, χαρατσιών, πλειστηριασμών και αλλεπάλληλων αντιλαϊκών μέτρων. Ταυτόχρονα, θα οδηγήσει στην απόλυτη εντατικοποίηση των σπουδών, καθώς οι καθηγητές, κάτω από τη πίεση της ύλης που πρέπει να βγει και της αξιολόγησης στη βάση των επιτυχόντων θα δουλεύουν αναγκαστικά με όλο και λιγότερους μαθητές.

·         Που διαμορφώνει μέσω των ΕΠΑΛ μια τεχνική εκπαίδευση, που έχουν ελαχιστοποιηθεί οι γενικές γνώσεις  και οι ουσιαστικές τεχνικές γνώσεις που είναι απαραίτητες και προωθείται μια γνώση απόλυτα εξειδικευμένη και προσαρμοσμένη στις τρέχουσες ανάγκες του κεφαλαίου, Ενώ με το έτος Μαθητείας, το σχολείο γίνεται ένας προωθητής απλήρωτων και χωρίς ασφάλιση νέων εργαζόμενων στις επιχειρήσεις.

·         Που μέσω της μη Τυπικής Εκπαίδευσης με μοχλό τη μαθητεία διαμορφώνονται εργαζόμενοι με φτηνό εργατικό κόστος, εργαζόμενοι των  «μηδενικών ωρών» (γιατί δεν είναι αρκετά για το κεφάλαιο τα  500€ βασικό μισθό, και οι 4ωρη και 4ώρη απασχόληση),  της μόνιμης ανασφάλειας (καθώς οι μαθητευόμενοι θα εναλλάσσονται διαρκώς)  με γνώση πολύ επιμέρους δεξιοτήτων, ειδίκευση σε πολύ συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, που σχετίζονται με τις ανάγκες της συγκεκριμένης επιχείρησης και της συγκεκριμένης περιόδου. Αν αυτά αλλάξουν (και σήμερα αλλάζουν ταχύτατα), η δεξιότητα που αποκτήθηκε σε μια επιχείρηση απαξιώνεται, δεν είναι χρήσιμη σε άλλες επιχειρήσεις και ο νέος πετιέται στα αζήτητα της ανεργίας. Ταυτόχρονα οι νέοι εργαζόμενοι διαπλάθονται από νωρίς, στην «εξουσία» του αφεντικού στην αναγκαία για το κεφάλαιο και το σύστημα πειθάρχηση στις αποφάσεις του και τις ανάγκες του.

Οι οικογένειες που βλέπουν τα εισοδήματα τους να έχουν μειωθεί έως μηδενιστεί, που με τεράστια δυσκολία τα βγάζουν πέρα, σε ποιο σχολείο θα στείλουν τα παιδιά τους όταν το Δημόσιο Σχολείο οδηγείται σε διάλυση;

Το «Success Story» που προσπαθεί να πουλήσει η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της στα ΜΜΕ καταρρέει σαν χάρτινος πύργος μπροστά στην πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά όλοι μας. 

Τα μέτρα αυτά της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, έχουν τη σφραγίδα της ΕΕ και οι αλλαγές αυτές έρχονται να προστεθούν σε ένα ήδη ρημαγμένο από τις μνημονιακές πολιτικές των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων δημόσιο σχολείο, αλλά και σε ένα κοινωνικό και εργασιακό τοπίο όπου κυριαρχεί η ανεργία, η απλήρωτη εργασία, η κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, οι περικοπές σε υγεία και πρόνοια, το ξεπούλημα του φυσικού πλούτου που διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό τοπίο για την κοινωνική πλειονότητα.

Πόσοι ακόμη εργαζόμενοι και νέοι, πόσα όνειρα και ζωές πρέπει να θυσιαστούν στο Μινώταυρο της πληρωμής του χρέους, της υλοποίησης των μνημονίων, της υποταγής στις αποφάσεις της τρόικας και στην πολιτική της ΕΕ;

Τα σχέδιά τους πρέπει να ηττηθούν!

Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια και δικαιολογίες για μια στάση ανοχής και αναμονής απέναντι στην κυβέρνηση και την κυβερνητική πολιτική ή πολύ περισσότερο αυταπάτες ότι υπάρχει περίπτωση να διασωθεί οτιδήποτε και οποιοσδήποτε αν δεν προχωρήσουμε σε  σύγκρουση τώρα.

 Σε μια εποχή μεγάλων τεχνολογικών δυνατοτήτων για πρόοδο και αξιοβίωτη ζωή, δεν ανεχόμαστε ο πλούτος να μαζεύεται στις τσέπες όλο και λιγότερων ενώ η κοινωνική πλειοψηφία οδηγείται στην καταστροφή.

Ο Β. Ούγκω στους Αθλίους λέει ότι «…όπου κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή». Ε, λοιπόν εμείς δεν θα τους αφήσουμε να φυλακίσουν στην αθλιότητά τους τα όνειρα των παιδιών μας και τα δικά μας για μια καλύτερη ζωή.

Αγωνιζόμαστε :

-για ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση σε κάθε πόλη, χωριό και γειτονιά.

-για γνώση με στέρεα βάση γενικής παιδείας, που επιτρέπει την αφαιρετική σκέψη και δεν εγκλωβίζεται στην τυποποίηση της παπαγαλίας των εξετάσεων. Που θα διαπλάθει ανθρώπους με συλλογική κοινωνική συνείδηση, δημοκρατικό ήθος και αλληλεγγύη.

-μαζί με τους εκπαιδευτικούς για μόνιμη και σταθερή εργασία, αξιοπρεπείς αποδοχές και ασφάλιση, παιδαγωγική και συνδικαλιστική  ελευθερία και δημοκρατία.

Για ένα Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, με όλη τη γνώση, για όλα τα παιδιά, για να μην υπάρχει νεολαίος νεολαία στα 18 χωρίς απολυτήριο λυκείου.

Ξέρουμε ότι τα παραπάνω μπορούμε να τα πετύχουμε αν ταυτόχρονα

  Παλέψουμε για να καταργηθούν τα μνημόνια και οι νόμοι τους

  Αρνηθούμε το χρέος και την αποπληρωμή τους

  Βγούμε από τη «φυλακή» του Ευρώ και της ΕΕ

Η επιλογή του ανυποχώρητου απεργιακού αγώνα διάρκειας είναι μονόδρομος για όποιον θέλει στα σοβαρά να μιλά για ανατροπή αυτής της κατάστασης. Καμιά μερική λύση δεν μπορεί να υπάρξει για να αναχαιτιστεί η επίθεση κυβέρνησης – κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ, αν δεν υπάρξει συνολικότερη ανατροπή.

Το τελευταίο διάστημα γονείς κι εκπαιδευτικοί και μαθητές ανέδειξαν ένα κίνημα υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, ενάντια σε λογικές που όλους μας αντιμετωπίζουν ως «ανθρώπινους πόρους», δηλαδή ως πηγή τεράστιου κέρδους για τους λίγους. Στην περιοχή μας γονείς κ εκπαιδευτικοί από το ΕΠΑΛ Ν Ιωνίας από τον Ιούλη βρίσκονται καθημερινά σε κινητοποίηση, καλώντας μας να αγωνιστούμε από κοινού, καθώς ο αγώνας αυτός μας αφορά όλους.

Ως Εκτός Σχεδίου πιστεύουμε πως είναι αναγκαίο να συναντηθούμε, να συζητήσουμε ανοιχτά και να πράξουμε συλλογικά. Με συνελεύσεις στους χώρους δουλειάς και τις γειτονιές, αλλά κυρίως με συντονισμό του αγώνα μας. Απευθύνουμε την πρόταση για να δημιουργηθεί ένα κέντρο αγώνα και πληροφόρησης όλου του λαού της Νέας Ιωνίας στο ΕΠΑΛ, με στόχο να συντονιστούμε με ολόκληρο το εκπαιδευτικό κίνημα, με γονείς, φοιτητές, μαθητές και όλες τις εργατικές και λαϊκές συλλογικότητες της περιοχής για να σχεδιάσουμε και οργανώσουμε από κοινού τον αγώνα μας, να αναδείξουμε ένα παλλαϊκό κίνημα Παιδείας - Εργασίας για την ανατροπή του σκοταδισμού της αγοράς της κυβέρνησης, της ΕΕ του ΔΝΤ και της πολιτικής τους!


Εκτός ΣχεδίουΑριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία